SERVICIUL DE AMBULANṬA DÂMBOVIȚA în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare și ale Hotărârii nr.1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, anunţă organizarea la sediul instituției în str. Iancu Jianu, nr. 78, Târgoviște, județul Dâmbovița, a concursului pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, normă întreagă de muncă, 8 h/zi, conform legislației în vigoare, a 3(trei) posturi vacante, astfel:
2(doua) posturi de șofer autosanitară II la substația Titu;
1(unu) post de șofer autosanitară II la substația Răcari.
Activitatea se va desfășura in cadrul Compartimentului de consultații de urgență și transport sanitar neasistat, respectiv Compartimentul de asistenta medicală de urgența și transport medical asistat, în regim de gardă, în ture de 12 ore, TURNUS 12 cu 24, 12 cu 48, salarizat conform legislației in vigoare.
A. Condiții generale de participare la concurs
Candidatii trebuie sa indeplineasca cumulativ conditiile generale si specifice prevazute de legislatia in vigoare HG nr. 1336/2022, de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs, inclusiv condiţiile de exercitare a profesiei;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post 2 incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
B. Condiţiile necesare și specifice în vederea participării la concurs:
1. Diplomă de bacalaureat sau copie diploma de absolvire liceu;
2. Permis de conducere pentru şofer profesionist, valabil autovehicule categoria B şi C;
3. Certificat de absolvire a cursului de ambulantier;
4. 3 ani vechime ca șofer (conducător auto) profesionist pentru posturile de sofer autosanitara II;
5. Aviz psihologic;
6. Aviz medical transport persoane;
7. Cazierul auto/istoric sancțiuni eliberat de către Inspectoratul de Poliție Județean, Serviciul Rutier. Istoricul de sancțiuni va fi solicitat pe ultimii 5 ani, calculați până la data finalizării perioadei de depunere a dosarelor de înscriere, pentru posturile de șofer autosanitară;
Vor fi/sunt respinse dosarele cu caziere auto care au înscrise, sancțiuni pentru abateri grave la legislația rutieră, cum ar fi, dar fără a se limita la următoarele:
a) conducerea unui vehicul sub influența băuturilor alcoolice sau alte substanțe interzise de lege;
b) accidente rutiere grave, soldate cu vătămări de persoane;
c) orice altă abatere gravă, sancționată de legislația rutieră ca fiind infracțiune;
d) mai mult de 5 sancțiuni pentru depășirea regimului legal de viteză;
e) mai mult de 5 sancțiuni pentru nepurtarea centurii de siguranță;
8. Nu se vor admite dosarele candidațiilor care au fost angajați la SAJ Dâmbovița sau orice altă instituție publică sau privată și le-a fost încetat contractul de muncă în perioada de probă sau ca urmare a unei abateri disciplinare .
(1) Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta la BIROUL RUNOS al Serviciului de Ambulanță Județean Dâmbovița, str. Iancu Jianu, nr. 78, Târgoviște in perioada 11.12.2025-24.12.2025 (interval orar 08:00 – 14:00 pentru perioada 11.12.2025-23.12.2025 si interval orar 08:00 – 11:00 pentru data de 24.12.2025) , următoarele documente:
a) cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului autorităţii sau instituţiei publice organizatoare (model SAJ, anexa 1)
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz in termen de valabilitate,
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copia certificatului de naștere,
e) copie diploma de bacalaureat sau diploma de absolvire a liceului;
f) Copie permis de conducere pentru şofer profesionist, valabil autovehicule categoria B şi C, fata-verso,
g) Copie certificat de absolvire a cursului de ambulantier.
h) copie carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă – model orientativ al adeverintei (anexa 2), în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, extras de revisal eliberat de catre ITM – prin extras din baza REVISAL, în original care atestă vechimea în muncă și, după caz, in specialitate, pentru contractele în vigoare de la data de 01.01.2011 pana în prezent. Extrasul din baza REVISAL nu va fi mai vechi de 1 lună calculat până la data finalizării perioadei depunerilor de dosare; Pentru candidații care au lucrat/lucrează în străinătate, în țări membre UE, dovada vechimii în muncă în funcția de șofer profesionist se va face cu contractul individual de muncă însoțit de alte documente pentru activitatea desfășurată (adeverințe, ,,Extras cont asigurari sociale,,și decizia de încetare a activității) care să conțină specificații clare privind vechimea în muncă: funcția deținută, durata activității – data angajării și data încetării activității (unde este cazul). Toate aceste documente vor fi traduse de către un traducător autorizat și legalizate, la dosar depunându-se împreună cu documentul emis de angajator.
i) Aviz psihologic
j) Aviz medical transport persoane
k) cazierul judiciar sau după caz, extrasul de pe cazierul judiciar
l) Cazierul auto/istoric sancțiuni eliberat de către Inspectoratul de Poliție Județean, Serviciul Rutier, conform condițiilor necesare și specifice menționate mai sus.
m) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
n) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
o) curriculum vitae model europass;
(2) Toate documentele vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformitătii copiilor cu acestea.
(3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(4) Copiile de pe actele prevăzute mai sus, precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
(5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. k) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. k), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
(6) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. n) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
(7) Lipsa oricărui act/acte din lista sus menționată sau depunerea unor acte incomplete duce la respingerea dosarului.
Concursul constă în următoarele etape succesive, care se vor desfășura la sediul instituției din Târgoviște, str. Iancu Jianu, nr. 78, jud. Dâmbovița și la Universitatea Valahia din Târgoviște (doar proba scrisă), jud. Dâmbovița, după cum urmează :
▪ selecţia dosarelor de înscriere – 29.12.2025, ora 11:00
▪ proba scrisă – 15.01.2026, ora 11.00
▪ proba practică – 21.01.2026, ora 11:00
▪ proba de interviu – 27.01.2026 ora 11:00
CALENDARUL DE DESFASURARE A CONCURSULUI
Depunerea dosarelor de participare la concurs 11.12.2025 – 23.12.2025 intre orele 08:00-14.00 si in data de 24.12.2025 intre orele 08:00-11.00
Selectia dosarelor de catre membrii comisiei 29.12.2025, ora 11.00
Afisarea rezultatelor selectiei dosarelor 29.12.2025, ora 15.00
Depunerea contestatiilor privind rezultatele selectiei dosarelor Până la 30.12.2025, ora 15.00
Afisarea rezultatului solutionarii contestatiilor privind selectia dosarelor 31.12.2025
Sustinerea probei scrise 15.01.2026, ora 11.00
Afisarea rezultatului probei scrise 16.01.2026, ora 11.00
Depunerea contestatiilor privind rezultatul probei scrise Până la 19.01.2026, ora 11.00
Afisarea rezultatului solutionarii contestatiilor probei scrise 20.01.2026, ora 11.00
Sustinerea probei practice 21.01.2026, ora 11.00
Afisarea rezultatului probei practice 22.01.2026, ora 11.00
Depunerea contestatiilor privind rezultatul probei practice Până la 23.01.2026, ora 11.00
Afisarea rezultatului solutionarii contestatiilor probei practice 26.01.2026, ora 11.00
Sustinerea interviului 27.01.2026, ora 11.00
Afisarea rezultatului dupa sustinerea interviului 28.01.2026, ora 11.00
Depunerea contestatiilor privind rezultatul interviului Până la 29.01.2026 ora 11.00
Afisarea rezultatului solutionarii contestatiilor interviului 30.01.2026, ora 11.00
Afisarea rezultatului final al concursului 02.02.2026, ora 11.00
Proba scrisă constă în verificarea cunostintelor teoretice prin redactarea unei lucrari scrise, conform bibliografiei si tematicii atasate. Promovează proba scrisă candidații care au obținut minimum 50 de puncte din maximum de 100 de puncte. Promovarea probei scrise reprezintă condiție pentru participare la proba practică.
Proba practică reprezintă modul în care vor fi verificate aptitudinile specifice postului. Proba practică constă în testarea rezistenței la efort și verificarea abilitatilor teoretice si practice prin exerciții pe manechin – BLS. Testarea rezistenței la efort constă în urcarea și coborârea de doua ori a treptelor până la etajul cinci al Spitalului Judetean Targoviste, pe scarile exterioare de metal cu trusa de prim ajutor și defibrilator asupra candidatului. Punctajul la proba de efort fizic se va face conform incadrarii in grila de interval de timp din metodologia probei de concurs. Exercitii practice la manechin – BLS – se vor explica și efectua manevrele de resuscitare conform protocolului de BLS. Notarea probei practice se face ca media aritmetica a notelor obtinute la proba de efort si proba de exercitiu practic (BLS). Promovează proba practică candidații care au obținut minimum 50 de puncte din maximum de 100 de puncte. Promovarea probei practice reprezintă condiție pentru participare la proba interviu.
La proba de interviu vor fi testate abilitățile și cunoștințele impuse de funcție (cunoștințele teoretice din domeniul tehnic, cunoștințele teoretice și practice din domeniul medical), capacitatea de analiză și sinteză, motivația candidatului, comportamentul în situații de criză, abilitățiile de comunicare, inițiativă și creativitate. Promovează proba interviu candidații care au obținut minimum 50 de puncte din maximum de 100 de puncte. Candidatul care nu a obținut minim 50 de puncte, va fi considerat respins chiar dacă a promovat proba scrisă și proba practică.
Sunt declarați admiși la proba scrisă, proba practică și la interviu, candidații care au obținut minimum 50 de puncte din maximum de 100 de puncte, la fiecare dintre probe.
Dupa afisarea rezultatelor obtinute la selectia dosarelor de inscriere, proba scrisa, proba practica si interviu, dupa caz, candidatii nemultumiti pot depune contestatie la compartimentul resurse umane, in teremen de cel mult o zi lucratoare de la data afisarii rezultatului selectiei dosarelor , respectiv de la data afisarii rezultatului probei scrise, probei practice si probei interviu, sub sanctiunea decaderii din acest drept .
Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obținute la proba scrisă, proba practică și la interviu.
Se consideră admisi la concurs primii 3 candidați care au obținut cel mai mare punctaj dintre candidații care au concurat pentru cele 3 posturi de sofer autosanitara II, cu condiția ca aceștia să fi obținut punctajul minim necesar.
Alegerea locului de munca pentru cele 3(trei) posturi de sofer autosanitara II se va face in ordinea descrescatoare a punctajului final obținut (de minim 50 de puncte), astfel: primul candidat admis care a obținul punctajul cel mai mare va alege primul locul de munca (substatia), urmatorul candidat admis va alege locul de munca din cele ramase (substatia) si asa mai departe pana la al 3-lea candidat admis. Daca un candidat admis nu se prezinta la repartizarea locului de munca, acestuia i se va repartiza postul ramas neocupat.
Interviul/proba practică se poate înregistra şi audio/video la solicitarea membrilor comisiei de concurs, cu aprobarea preşedintelui comisiei și se păstrează, în condiţiile legii, timp de minimum un an de la data afişării rezultatelor finale ale concursului. Înregistrarea video este permisă numai cu acordul scris al candidaţilor, obţinut în prealabil, cu respectarea datelor cu caracter personal. (Art 41 alin 9 si 10 cf HG 1336/2022).
Relații suplimentare se vor obține la sediul SAJ Dâmbovița, Târgoviște, str. Iancu Jianu, nr. 78, jud. Dâmbovița, Biroul RUNOS, sau la tel: 0245.213.785.
TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE
Pentru ocuparea posturilor de sofer autosanitara II
1) OUG NR.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice ,cu modificarile si completarile ulterioare;
2) HG nr. 1391/2006 hatarare pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice:
-Capitolul 1: Dispozitii generale:
-Capitolul 2: Vehiculele;
-Capitolul 3:Permisul de conducere;
-Capitolul 4:Semnalizarea rutiera;
-Capitolul 5:Reguli de circulatie;
-Capitolul 7: Sanctiuni contraventionale si masuri tehnico administrative;
-Capitolul 8:Dispozitii tranzitorii si finale.
3) Cunostinte generale(mecanice si electrice) despre automobile;
4) Curs prim ajutor numai capitolele(site MS);
-capitolul 2 – Igiena si protectia salvatorului;
-capitolul 5 – mobilizarea victimelor;
-capitolul 6 – caile aeriene si ventilatia;
-capitolul 7 – evaluarea pacientului;
– capitolul 8 – RCP (resuscitare cardio-pulmonara) si circulatia;
5)Suport Vital de Baza si Defibrilarea Externa Automata la Adult; Suportul Vital de Baza Pediatric-ghiduri de resuscitare ERC 2015.
5) ORDIN 1091/2006(site MS) – privind aprobarea protocoalelor de transfer interclinic al pacientului;
6) ORDIN 1092/2006(site MS) – privind stabilirea compotentelor si atributiile echipajelor de interventie , de diferite niveluri in faza prespitaliceasca.
7)ORDIN 2011/2007(site MS)- privind unele masuri in asistenta medicala prespitaliceasca.
8) ORDIN 2021/2008(site MS)- privind aprobarea normelor metodologice de aplicare ale titlului IV “Sistemul national de urgenta si de prim ajutor” calificat din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.
9)Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii- Titlul IV Sistemul national de asistenta medicala de urgenta si de prim ajutor calificat.
10)Hotararea nr 638/2006 pentru modificarea si completarea H.G NR. 857/2011 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la nOrmele din domeniul sanatatii publice .
11)Legea nr 319/14.07.2006 a S.S.M(publicata in Monitorul Oficial nr. 646/26.07.2006-cap 4- Obligatiile muncitorului)
12) Legea nr.307/2006 privind apararea impotriva incendiilor cap 1-2


