Școala Gimnazială Gura Foii, cu sediul în localitatea Gura Foii nr. 354B, județul Dâmbovița, C.U.I.: 29144004, organizează concurs, pentru ocuparea următorului post contractual, conform H.G. nr. 1336/08.11.2022.
1. Nivelul postului*: Execuție;
2. Denumirea postului: Administrator financiar, post vacant, pe perioadă nedeterminată, la Școala Gimnazială Gura Foii;
3. Gradul/Treapta profesional/profesională: Gradul II S;
4. Numărul de posturi: 0,5 normă.
Dosarele de concurs se depun la sediul instituției, localitatea Gura Foii nr. 354B, județul Dâmbovița, compartimentul resurse umane , persoană de contact: Stanciu Ioana Cristina, e-mail: scoala_gura_foii@yahoo.com.
Data publicării și afișării anunțului de concurs este: 03/04/2025.
Documente solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, conform art. 35 din H.G. 1336/2022:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Condiţiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. 1336/08.11.2022
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţii specifice de participare la concurs:
– Nivelul studiilor: Studii superioare în specialitatea economic;
– Vechimea necesară în specialitatea studiilor: 4 ani;
– Cunoștințe operare PC (ForexeBug, Edusal, Revisal, etc.) – constituie avantaj.
Bibliografie pentru postul de administrator financiar:
• Legea nr.53 din 24.01.2003- Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare- republicată;
• Legea contabilității nr.82/1991 cu modificările și completările ulterioare;
• Legea 500/2002 privind finanțele publice cu modificările și completările ulterioare și Legea 273/2006 privind finanțele publice locale cu modificările și completările ulterioare;
• OMFP 1917/2005 pentru aprobarea normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituții publice și instrucțiuni de aplicare a acestuia cu modificările și completările ulterioare;
• Legea nr.22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții și rspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor, cu moficiările și completările ulterioare;
• OMFP 1954/2005 privind clasificarea indicațiilor finanțelor publice;
• OMFP 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare;
• Legea 98/2016 privind achizițiile publice cu modificările ulterioare;
• HG nr.395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice;
• OUG nr.158/2005 privind concediile și indemnizațiile de sigurări sociale de sănătate cu modificările și completările ulterioare;
• OMFP nr.2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii;
• HG 569/2015 norme metodologice privind decontarea cheltuielilor privind naveta la și de la locul de muncă a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar;
• OMFP 923/2014 privind aprobarea Normelor metodologice referitoare la exercitarea CFP și modificările ulterioare ;
• OMFP 2634/2015 privind documentele financiar contabile;
• Hotărâre nr. 714 din 13 septembrie 2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegării si detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului;
• OUG. nr.72/2014 privind stabilirea valorii de intrare a activelor fixe la instituții publice;
• ORDIN nr. 3.471/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe corporale aflate in patrimoniul institutiilor publice;
• Legea 153/28.06.2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică pentru postul de administrator financiar:
• Organizarea contabilității la unitățile de învățământ, respectiv înregistrările contabile și documentele în baza cărora se fac acestea, referitor la :
– contabilitatea activelor fixe
– înregistrarea amortizării
– închiderea conturilor și stabilirea rezultatului patrimonial;
– contabilitatea decontărilor cu personalul;
– contabilitatea materialelor de natura obiectelor de inventar;
– operațiunile privind decontările cu furnizorii;
– operațiunile privind decontările cu clienții;
– conturi la Trezoreria Statului și bănci;
• Inventarierea patrimoniului instituțiilor publice,
• Documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate și păstrarea lor;
• Finanțarea și baza materială a învățământului preuniversitar;
• Exercitarea controlului financiar preventiv;
• Achiziția directă, licitația deschisă și licitația restrânsă;
• Încadrarea și salarizarea personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic din învățământul preuniversitar;
Calendarul de desfăşurare a concursului
Data publicării și afișării anunțului de concurs este: 03/04/2025
– termenul de depunere a dosarelor în data de 17/04/2025, ora 12.00, la sediul instituţiei;
– selecţia dosarelor în data de: 22/04/2025, ora 10.00, la sediul instituţiei;
– afișare rezultate la selecția dosarelor în data de: 22/04/2025, ora 12.00, la sediul instituției;
– termen de contestare la selecția dosarelor în data de 23/04/2025, ora 12.00, la sediul instituției;
– afişarea rezultatelor la soluţionarea contestaţiilor privind selecția dosarelor în data de 23/04/2025, ora 13.00, la sediul instituției.
Proba scrisă:
– proba scrisă în data de 29/04/2025, ora 10.00, la sediul instituției;
– afişarea rezultatelor de la proba scrisă în data de 29/04/2025, ora 14.00, la sediul instituției;
– termenul de depunere a contestațiilor la proba scrisă în data de 30/04/2025, ora 14.00, la sediul instituției;
– afişarea rezultatelor la soluţionarea contestaţiilor probei scrise în data de 30/04/2025, ora 15.30, la sediul instituției.
Proba interviu:
– proba interviu în data de 05/05/2025, ora 10.00, la sediul instituției;
– afişarea rezultatelor de la proba interviu în data de 05/05/2025, ora 14.00, la sediul instituției;
– termenul de depunere a contestațiilor la proba interviu în data de 06/05/2025, ora 14.00, la sediul instituției;
– afişarea rezultatelor la soluţionarea contestaţiilor probei interviu în data de 06/05/2025, ora 15.30, la sediul instituției.
– Afişarea rezultatelor finale în data de 06/05/2025, ora 16.00, la sediul instituției.