Primăria Odobești angajează asistent comunitar

0
303

Primaria Comunei Odobești,județul Dâmbovița, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcției contractuale de execuție vacantă de asistent medical comunitar la Compartimentul Asistență Comunitară, perioadă nedeterminată.

1. Probele stabilite pentru concurs:
1.1. Selecţia dosarelor de înscriere
1.2. Proba scrisă
1.3. Interviul/probă suplimentară
2. Condiţii:
2.1 Condiţiile generale: candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale, conform art. 15 al Hotărârii nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;





d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

2.2 Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs pentru ocuparea funcției contractuale de execuție vacantă de Asistent medical comunitar la Compartimentul Asistență Comunitară, sunt următoarele:
– studii de specialitate: absolvirea liceului cu diploma de bacalureat, studii postliceale sanitare sau
învăţământ universitar în specializarea “asistenţă medicală, conform H.G nr. 324/2019 pentru
aprobarea Normelor metodologice privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea activităţii de
asistenţă medicală comunitară;
– certificat de membru și aviz valabil pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist
eliberat de O.A.M.G.M.A.M.R.;
– vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului : făra vechime;
– durata normală a timpului de muncă de 8 ore/ zi, respectiv 40 ore/săptămână.

3. Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta documentele prevăzute la art. 35 din H.G nr.1336/2022:

a) formularul de înscriere la concurs conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 la H.G nr.1336/2022, se completează la registratura instituției;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;


f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea
Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
(2) Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 la H.G nr. 1336/2022.

(3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
(5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
(6) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
(7) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţi1lor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b) – e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
(8) Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format pdf. cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

(9) Nerespectarea prevederilor alin. (7) şi (8), după caz, conduce la respingerea candidatului.

(10) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut la art. 34, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Actele mai sus menționate, se prezintă în original la secretarul comisiei de concurs.

Dosarele de concurs se depun la Primaria Comunei Odobesti,strada Bancii nr.1,comuna Odobesti,judetul Dambovita, compartimentul resurse umane, tel. 0245721101,persoana de contact Vasilache Ana Maria,e-mail:primaria_odobesti@yahoo.com;
Termenul de depunere a dosarelor este de 10 zile lucrătoare de la afişare, respectiv de la data de 15.09.2025 până la data de 26.09.2025, ora 16:00, la sediul instituţiei.


Calendarul de desfăşurare a concursului:

Nr.
crt. Activităţi Data
1. Data publicarea anunț 12.09.2025
2. Perioada pentru depunerea dosarelor de participare la concurs
15.09.2025-26.09.2025-ora 16.00
3. Selecţia dosarelor de către membrii comisiei de concurs 29.09.2025,ora 10.00
4. Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor 29.09.2025,ora 14.00
5. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele selecţiei dosarelor 30.09.2025,ora 14.00
6. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 01.10.2025,ora 14.00
7. Susţinerea probei scrise 07.10.2025,ora 11.00
8. Afişarea rezultatului probei scrise 07.10.2025,ora 16.00
9. Depunerea contestaţiilor privind rezultatele probei scrise 08.10.2025,ora 16.00
10. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 09.10.2025,ora 16.00
11. Susţinerea interviului 10.10.2025,ora 11.00
12. Comunicarea rezultatelor după susţinerea interviului 13.10.2025,ora 11.00
13. Depunerea contestaţiilor privind rezultatul interviului 14.10.2025,ora 11.00
14. Afişarea rezultatului soluţionării contestaţiilor 15.10.2025,ora 16.00
15. Afişarea rezultatului final al concursului 17.10.2025,ora 10.00


Data afisare anunt : 12.09.2025





.

Bibliografia și tematica pentru ocuparea prin concurs/examen a posturilor vacante/temporar vacante de asistent medical comunitar din subordinea autorităților din administrației publice locale



I. Bibliografia pentru ocuparea prin concurs/examen a posturilor vacante/temporar vacante de asistent medical comunitar din subordinea autorităților administrației publice locale

1) Lucreţia Titircă: Urgenţe medico-chirurgicale –Sinteze-Editura medicală, Bucureşti 2023;
2) C. Bocârnea: Boli infecţioase si epidemiologie: Ed.Info-team, 1993;
3) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale – Anexele 1 și 3;
4) Legea nr. 46/2003 privind drepturile pacientului, cu modificările și completările ulterioare;
5) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1410/2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, cu modificările și completările ulterioare;
6) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/28.10.2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată prin Legea 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
7) Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2/9 iulie 2009, cu modificările și completările ulterioare;
8) Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1142/03 octombrie 2013 privind aprobarea procedurilor de practică pentru asistenți medicali generaliști, Capitolele 11.1, 11.2, 11.3, 11.5, 14.7, 14.8, 14.9, 14.10, 14.11, 15.6, 21.1, 21.2, 21.3, 21.4, 21.5, 21.6, 22.5. 22.6, 23.1(litera b, c, d, e), 23.2, 23.3, 23.6, 24;
9) Ordonanța de ugență a Guvernului nr. 18/01.03.2017 privind asistenţa medicală comunitară aprobată prin Legea nr.180/2017, cu modificările şi completările ulterioare;
10) Hotărârea Guvernului nr. 324/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea activităţii de asistenţă medicală comunitară;
11) Ordinul ministrului sănătății nr. 2931/2021 privind aprobarea Manualului centrelor comunitare integrate;
12) Ordinul ministrului sănătăţii și al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 1.282/728/2023 privind aprobarea Modelului de protocol-cadru de colaborare între unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială și cabinetele de medicină de familie care deservesc populația;
13) Ordinul ministrului muncii și justiției sociale, ministrului sănătății și al ministrului educației naționale nr. 393/630/4236/2017 pentru aprobarea Protocolului de colaborare în vederea implementării serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei;
14) Ghid metodologic privind furnizarea serviciilor de asistență medicală comunitară de către asistentul medical comunitar, aprobat prin Ordinul ministrului sănătății nr. 740/2024.







II. Tematica pentru ocuparea prin concurs a posturilor vacante/temporar vacante de asistent medical comunitar din subordinea autorităților administrației publice locale


1. Insuficienţa respiratorie acută: cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă;
2. Bronhopneumopatia obstructivă cronică acutizată (BPOC acutizată): simptome, măsuri de urgenţă;
3. Edemul pulmonar acut (EPA): factori etiologici principali, manifestări clinice, conduită de urgenţă;
4. Infarctul miocardic acut (I.M.A.); semne clinice, conduită de urgenţă;
5. Angorul pectoral: cauze, simptome, atitudinea de urgenţă,
6. Colica biliară: cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă;
7. Hemoragiile digestive superioare (H.D.S.): cauze, evaluarea cantităţii de sânge pierdut, simptomatologie, conduită de urgenţă;
8. Insuficienta renală acută: cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă;
9. Colica renală nefritică: cauze, simptomatologie, conduită de urgenţă;
10.Retenţia acută de urină: cauze-obstacole mecanice, simptomatologie, conduită de urgenţă;.
11. Stările comatoase: etiologia comelor, clasificarea în 4 grade,măsurile de urgenţă;
12.Accidente vasculare cerebrale (A.V.C.): cauze, simptomatologie, ischemia cerebrală, hemoragia cerebrală, hemoragia subarahnoidiană; conduita de urgenţă;
13. Şocul anafilactic: tablou clinic, conduita de urgenţă;
14. Arsurile termice: îngrijirile acordate bolnavilor arşi;
15. Înecul (submersia):
a) înecul propriu-zis prin aspiraţie de lichid (inecatul albastru);
b) înecul fără aspiraţie de lichid (hidrocutare = înecatul alb);
c) înecul prin traumatisme, primul ajutor la înecaţi.
16. Urgențe în pediatrie:
a) convulsiile: tabloul crizei tipice, măsuri de urgență;
b) sindromul de deshidratare acută: cauze, manifestări clinice, conduita de urgență.
17. Traumatismele membrelor: fracturile, entorsele, luxațiile;
18. Resuscitarea cardiorespiratorie;
19. Noțiuni de epidemiologie generală,
20. Profilaxia și simptomatologia tuberculozei, rujeolei, rubeolei, scarlatinei, varicelei, tusei convulsive, parotiditei epidemice, gripei, virozelor respiratorii;
21. Hepatitele: epidemiologie, simptomatologie, forme clinice după etiologie, măsuri generale de profilaxie;
22. Noțiuni privind Normele tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale;
23. Noțiuni privind Normele de aplicare a Legii drepturilor pacientului;
24. Noțiuni privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România;
25. Noțiuni privind Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România;
26. Noțiuni privind asistenţa medicală comunitară;
27. Noțiuni privind Normele metodologice privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea activităţii de asistenţă medicală comunitară;
28. Noțiuni privind centrele comunitare integrate;
29.Noțiuni privind Modelul de protocol-cadru de colaborare între unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială și cabinetele de medicină de familie care deservesc populația;




30. Noțiuni privind furnizarea serviciilor de asistență medicală comunitară de către asistentul medical comunitar;
31. Catagrafia populației;
32. Planificarea și implementarea activității;
33. Promovarea sănătății și prevenirea creșterii indicatorilor de morbiditate și mortalitate la nivelul comunității;
34. Implicarea în Programul Național de Vaccinare;
35. Ancheta epidemiologicǎ;
36. Intervenția în focar;
37. Triajul epidemiologic;
38. Implicarea în activitățile de screening;
39. Rolul asistentului medical comunitar în cadrul îngrijirilor la domiciliu, integrat cu rolul personalului specializat din echipa comunitară multidisciplinară;
40. Rolul asistentului medical comunitar în administrarea tratamentelor la domiciliu din prisma activității de asistență medicală comunitară integrate;
41. Abordarea cazurilor de urgență medicală din prisma activității de asistență medicală comunitară;
42. Rolul asistentului medical comunitar în supravegherea și monitorizarea gravidei din prisma activității de asistență medicală comunitară integrate;
43. Rolul asistentului medical comunitar privind supravegherea lăuzei din prisma activității de asistență medicală comunitară integrate;
44. Rolul asistentului medical comunitar în supravegherea nou născutului și copilului mic din prisma activității de asistență medicală comunitară integrate;
45. Rolul asistentului medical comunitar în supravegherea pacientului cronic din prisma activității de asistență medicală comunitară;
46. Rolul asistentului medical comunitar în supravegherea persoanei vârstnice din prisma activității de asistență medicală comunitară;
47. Rolul asistentului medical comunitar în relație cu pacientul cu afecțiuni psihiatrice, din prisma activității de asistență medicală comunitară integrate;
48. Monitorizarea activității de asistență medicală comunitară.


Candidații vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografie, inclusiv
republicările, modificările și completările acestora.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.